Ruben Vanhollebeke ging met zijn coach Paul Remaut van 19 tot 28 februari 2022 naar Dubai voor het Dubai 2022 World Archery – Para Championship waar Ruben andermaal wereldkampioen werd.
Een dikke proficiat aan Ruben voor dit prachtige resultaat! Hieronder het verslag van hun wedervaren.

Reisdag 19/02/2022

Ruben en Paul in de luchthaven met de Belgische vlagVandaag vertrekken we rond 15u voor een 6 uur durende vlucht naar Dubai. Met de Belgische vlag in de aanslag zijn we klaar voor de strijd.

20/02/2022

Goeiemorgen, na een korte nacht slapen en ondertussen al een nieuwe PCR test, kwestie om zeker te zijn, zitten we nu terug op onze kamer te wachten op ons ontbijt.

En ja, we moeten op onze kamer blijven tot vanavond vijf uur lokale tijd. Om toch met een positieve noot te eindigen, we kunnen de hele dag uitrusten…

21/02/2022

Ja ja, na 12 uur op de kamer kregen we eindelijk het nieuws dat we allebei negatief getest zijn. Vive la Liberté!!!

Dus zijn we naar het restaurant gegaan waar we een lekkere maaltijd in het echt hebben, daarna nog eens een mooie wandeling naar het schietterrein waar we ook nog enkele foto’s hebben genomen. Maar zeer zeker voldaan!

Nadat we naar de openingsceremonie van ons toernooi geweest zijn, kwamen we terug op de kamer en ja, bij de buren waren ze terug aan het voetballen dus roepen tieren en brullen maar!

Na nog wat na keuvelen rond middernacht in ons bed, maar het gebrul blijft duren tot drie uur!

22/02/2022

Onze wekker stond om 8:00 uur maar de buren beslisten daar terug anders over met het ochtendgebed om 7:00 uur. Maar ja, wat zo is kan je niet veranderen, dus dan maar een flinke douche genomen en naar het ontbijt.

Ons klaargemaakt om naar de schietterrein te gaan en een flinke training te doen.

Ook gezien dat er op het terrein een hoek voorzien was om alle traditionele dingen eens te proeven en te voelen.

Terug naar het hotel voor een super lekkere lunch, ons wat opgefrist en dan terug naar het oefenveld waar we nog kennis gemaakt hebben met iemand uit Pakistan. En we hebben er nog een zeer stevige training aan gedraaid, eentje van drie uur, dus we zijn wel moe maar zeker voldaan.

Dan nu nog een flinke douche en dan eten en terug ons bedje in…

24/02/2022

Na een goede nachtrust en een lekker ontbijt zijn we deze voormiddag naar het schietterrein getrokken. Daar hebben we een lichte training afgewerkt.

Terug naar het hotel voor een super lekkere lunch. Daarna eens rond gewandeld in het hotel en ja hoor het zwembad gevonden. Dus wij terug naar de kamer en huppekee, de zwembroek aan.

Na een uurtje in en rond het zwembad trokken we terug naar het schietterrein (zonder zwembroek) om onze officiële training te beginnen samen met de materiaalcontrole. Alles was tiptop in orde dankzij de technische ploeg. We hebben er super van genoten.

25/02/2022

Ons verslagje van de dag: eerst en vooral terug een super lekker ontbijt. Daarna hebben we wat ge-relaxt, rond gewandeld in ons hotel en wat souvenirs gekocht. Daarna terug een lekkere lunch met een super lekkere paella op het menu.

Rond één uur vertrokken naar de schiettraining. Maar eerst nog eens een Covid-test (zaterdag opnieuw…).

Daarna ons ons klaargemaakt om aan onze wedstrijd te beginnen, dit wil zeggen, onze wedstrijdboog en ook de reserveboog paraat maken.

groepsfoto met de andere deelnemersDan zijn we begonnen aan de kwalificatiewedstrijd. Er waren 14 deelnemers en er moesten 72 pijlen geschoten worden. In het begin liep het wat stroef maar na enkele reeksen kwam ik lekker op dreef. Alles lukte vlot, de slechte beelden die zijn vlug vergeten en de goeie onthouden hè!

Ik haalde 457/720, tweede was de Italiaan Panariello met 393 punten, derde was Newbery uit Australië met 388 punten. Met een score van 457 op 720 ben ik aardig tevreden.

Dus een goeie avond allemaal, aan alle mensen die ons volgen en steunen, eerst en vooral een super dikke dank je wel! En zeer zeker aan mijn steun en toeverlaat, mijn coach Paul Remaut.

26/02/2022

Bezoek aan Dubai – Vrije dag
Verslagje van vandaag zal een kortje zijn.We hebben lekker de toerist uitgehangen . Deze namiddag hebben we nog wat in het zwembad vertoefd. Nu gaan we een lekkere douche nemen en daarna naar het galadiner.

En morgen is de grote dag!

27/02/2022

Ruben tijdens de wedstrijd, Paul kijkt gespannen toe.Ruben ontvangt de gouden medailleOm 14u27 (11u Belgische tijd) is het zo ver !!
In de halve finale won ik mijn duel tegen de Italiaan Piran Daniele met 6 – 2.

Ahmed (Pakistan) kwam als beste uit de kamp tegen de Australiër Newbery.

Uiteindelijk won ik goud tegen Ahmed, die met zilver naar huis mag, de bronzen medaille was voor Piran.

Met deze resultaten sta ik nu 1ste op de wereldranglijst met 164 punten, 2de is de Spanjaard
Martin Anaya (105,8) en derde Ahmed (85).

28/02/2022

Om 4u30 plaatselijke tijd uit de veren !

En nu blij terug onderweg naar huis met de gouden medaille in mijn bagage!

Sponsors

Locatie

Wij gebruiken cookies
Wij gebruiken cookies op onze website. Sommige zijn essentieel voor het correct functioneren van de site, terwijl andere ons helpen om de site en gebruikerservaring te verbeteren (tracking cookies). U kan zelf kiezen of u deze cookies wil toestaan of niet. Let op: als u onze cookies weigert zijn mogelijk niet alle functies van de site beschikbaar.